Brakkenfestival Breda

et Brakkenfestival is een initiatief dat valt onder Stichting Surplus Welzijn in Breda en bestaat in 2014 zesentwintig jaar. Inmiddels heeft het initiatief zich ontwikkeld tot een grootschalig evenement voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar die onder leiding van deskundige vrijwilligers een week lang, in de eerste week van de basisschoolvakantie, op verantwoorde manier plezier maken. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot het grootste kinderevenement van Brabant, uniek in haar soort. Een evenement waar de stad Breda trots op kan zijn!

De missie van het Brakkenfestival is alle kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar in Breda en omgeving een zinvolle vrijetijdsbesteding aanbieden waarbij sociaal, educatief, cultureel en motorisch vlak gestimuleerd wordt. Daarbij willen wij ook vrijwilligers de mogelijkheid geven zich te ontplooien en een netwerk van bedrijven die ondersteuning kunnen bieden aan te sporen tot handelen.

Stichting Signaal het Brakkenfestival in Breda dit jaar gesponsord door een heuse loungetent op te zetten waar de kinderen op grote zitzakken konden "chillen".