Space scooter voor Roy

Stichting Signaal is een kleine stichting die met een beperkt budget toch iets wil betekenen voor kinderen met kanker of spierziekten. Om deze reden is Stichting Signaal begonnen met de "Kidz Wish" actie. Zoals de naam al weergeeft is dit een initiatief waarbij onze stichting kleine kinderwensen probeert te vervullen. Dit kan het organiseren van een gezellige high tea voor familie en vrienden, maar ook het sponsoren van een dagje dierentuin.

Zo ontving Stichting Signaal van de moeder van Roy van der Wal een Kidz Wish aanvraag. Roy is een leveslustige jongen van 8 jaar oud. Helaas is bij Roy voor de 2de keer kanker geconstateerd. In november 2014 kreeg Roy en zijn ouders voor de eerste keer de diagnose kanker (billataire wilmstumor) te horen. Een jaar met behandelingen volgde inclusief 2 zware operaties en vele chemokuren. Na deze behandelingen ging het 1,5 jaar goed met Roy.

Echter kreeg het gezin in mei van dit jaar na een controle te horen dat Roy weer ziek is. Na wederom een lange weg van behandelingen is Roy inmiddels geopereerd en bestraald en heeft hij een aantal chemokuren ondergaan. Er is nog een pittige weg te aan voor Roy en zijn familie en Stichting Signaal wensen hun dan ook alle sterkte en liefde toe.

Roy is dol op buitenspelen, voetballen en samen met de hond lopen. Omdat het door zijn behandelingen moeilijker is geworden (zenuwpijnen) om te lopen, hebben zijn ouders een aangepaste buggy aangeschaft. Maar dit is natuurlijk niet echt stoer. Een space scooter daarentegen is een stuk stoerder en past veel beter bij Roy. Stichting Signaal heeft daarom besloten een space scooter aan hem cadeau te doen zodat hij net als iedereen lekker kan blijven bewegen. We wensen Roy veel plezier met de space scooter.